AGGTELEK, AHOL ÖRÖMMEL TÖLTEKEZHET

AGGTELEKEN, BARLANG KÖZELÉBEN, TÉLEN MELEG, NYÁRON HŰVÖS HÁZBAN, KÉNYELEMBEN PIHENHET, AGYÚJRAHANGOLÁSON VEHET RÉSZT www.agyujrahangolas.hupont.hu 06.1.7060065; 06.70.7764770 Kevevári M. Katalin

Egész Aggtelekkel St. Martin koncertet szerveztünk

... és megtelt a "VÉN BARADLA" BARLANG HANGVERSENYTERME

Miért éppen St. Martint említem meg házam honlapján, hiszen a koncertje előtt is megfordultak  a cseppkőbarlangban és nálam előadóművészek, sőt, azóta is vannak hangversenyek?

Ennek oka: az első két St. Martin koncertet a hatszáz lakosú Aggtelek szinte valamennyi lakosának sikeres, hatékony összefogásával, lelkes, szeretetteli közreműködésével hozhattam létre. Értük, az aggtelekiekért írtam az alábbi visszaemlékezést, mert jó háttérmunkásoknak bizonyultunk! Akkor, és ma is, jó érzés aggtelekinek lenni.

1994-ben kezdődött... Interjúkat készítettem magazinokba. Oláh Csaba fotós kollegám hívta fel St. Martinra (Szentmártoni Imre) a figyelmem. Ő a fotókat elkészítette a művészről, már csak a cikk hiányzott... Nosza!

Akkor, jómagam, annyit tudtam róla, hogy szentimentális dallamokat játszik szaxofonon. Mindig is jó szimattal éreztem rá, kiket érdemes különleges helyszínen - nagy nézőtér előtt -, bemutatni és/vagy reflektorfényben tartani...

Pályafutása elején még úgy említették, mint "a magyar Kenny Gi"-t de nemcsak a hajkoronájuk miatt hasonlították össze St. Martint a világ egyik legismertebb szaxofonosával, akit itt láthatunk...

St. Martint abban az időben Ázsiában, Singapurban, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön, Malaysiában, Kínában és az USA-ban szinte jobban ismerték, mint idehaza...

Elkötelezetten álltam hazai népszerűsítése mellett. Egy éven belül már azt írhattam róla - a tehetsége és eladott hanghordozói jogán -: St. Martin a magyar instrumentális zene első számú előadója, akit világszerte ismernek, elismernek...

1994. decemberében, a Nemzeti Színházban, két teltházas koncerten volt alkalmam megbizonyosodni arról, hogy St. Martin kivételes adottságú és kisugárzású előadóművész. Azt éreztem, hogy a játéka messze földről is látogatókat csalhatna, pl., az aggteleki "Vén Baradla" cseppkőbarlang hangversenytermébe, tehát ott is be szeretném őt mutatni - GONDOLTAM...

Elkészítettem vele néhány interjút.  Már az első találkozásunkon invitáltam a "Vén Baradlába"... Akkori zenekarával egyeztetve, és a klubjának tagjaival, igent is mondott Aggtelekre... és akkor megkezdődött az előkészület: a sajtóhírek folyamatos szétküldése minden megyei és fővárosi lapnak, a helyi lakosok összefogása, felkészítése (a hangosbemondó napi szintű üzemben tartása), körlevelek, a miskolci TV-stáb meghívása stb.

1995 júliusában közel kétezer ember előtt létrejöhetett az első - Baradla barlangban szervezett -, St. Martin koncert!

Az Aggteleki Nemzeti Park biztosította a helyszínt, az akkori barlang-üzemvezető (Pecze Imréné, Éva) a munkatársaival állt a szereplők rendelkezésére. A falu lakosaival közösen láttunk el szállással, finom étkekkel sok St. Martin klub-tagot, gondoskodtunk a művész és zenekara biztonságáról stb. St. Martint és zenekarát - a Cseppkő Hotel akkori vezetőjének (Szabó Ferenc) -, a klub tagokat pedig az Önkormányzat jóvoltából láthattuk vendégül - a falu új iskolájának termeiben. És volt ott minden: polgármesteri (néhai Farkas Lajos) fogadás, a média interjúi között lovaskocsis (néhai Dusza Gyula) faluismertető, közös séták, vacsorák, emlékplakett Zádori István  fazekasműhelyéből - és sok szeretetteli odaadás annak érdekében, hogy mind több művész és a rajongóik jóltartásával tegyük csábítóvá - a barlangon kívül -, Aggtelek települést is.

Ez megismétlődött még a következő évben is, aztán a művész saját kezébe vette az aggteleki lehetőségek kiaknázását...

Az aggteleki barlanghoz azóta sem hűtlen. Az idén a 28. nagykoncertjét adta a Vén Baradlában, ilyen nézősereg előtt:

*****

Íme egy kiadvány-részlet, amivel, anno, megörvendeztetett bennünket:

... benne a '95-ös aggteleki fellépésről is szól:

dscn4215.jpg  dscn4216.jpg

Azóta alig van üres hely a térképen és koncertszervezője naptárában...

Érkezésükkort St. Martint és zenekarát - mint egy új lakost -, mutathattam be Aggtelek apraja-nagyjának:

Ez a kép a barlangban készült; itt St. Martin lejött a színpadról a közönsége (itt éppen az aggtelekiek) közé:

folyt.köv., amint több képet találok...

Kevevári M. Katalin

Levélcím:

1173 Budapest, Ferihegyi út 100.

Telefonszám:

agyujrahangolas@gmail.com

Oldal: Egész Aggtelekkel St. Martin koncertet szerveztünk - anno
AGGTELEK, AHOL ÖRÖMMEL TÖLTEKEZHET - © 2008 - 2024 - aggtelek.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal